You'll Never Walk Alone
En liten inblick i mitt liv :D

God, my brilliance is becoming a bit of a burden, get back to me.

Danmark vann med 1-0. Även om jag typ hejade på Danmark (tycker inte om Zlatan), så var det orättvist att Danmark som bara hade en riktig chans (som dom gjorde mål på) vann. Vi hade ett mål som tydligt var offside, ett som var oklart om det skulle blivit avblåst (men som blev det) och sen ett helt gäng med grymma chanser. Det som kanske var rättvist var att när Danmark fick sin chans så gjorde dom ett grymt avslut, Sverige lyckades inte få till det med sina avslut. Det svenska laget var helt ok, och hade som sagt ett flertal grymma chanser men dom fick helt enkelt inte till det idag. Det danska laget hade bra individuella spelare som Daniel Agger och Nicklas Bendtner. Två av mina favvo-spelare. Inte bara för att dom är söta att se på, men eftersom dom är bra spelare som ger allt på planen. Resultatet idag gör att vi nästan säkert missar VM nästa år. Spelar inte så stor roll hur det går i matchen mellan Portugal och Ungern, vi måste vinna nästa match om vi överhuvudtaget ska ha en liten chans att gå vidare. Det måste bli oavgjort mellan Portugal och Ungern, och sedan måste dem båda förlora sina kommande matcher för att vi ska gå vidare. Så i princip så är vi körda!

Mycket fotboll där, jag ber om ursäkt. Men det finns inte så mycket annat att skriva om. Kajmo's är här ikväll och håller oss sällskap. Har ätit grillat och ja, tittat på fotbollen. Inte så intressant helt enkelt. Det har dock varit en mysig lördagskväll, även om den hade varit helt perfekt om den tillbringats med några vänner istället. Någon annan helg kanske. Morgondagen kommer också tillbringas i slapphetens tecken, precis som hela denna veckan gjort. Men under veckan som kommer ska jag försöka få klipptid och trimma frisyren lite granna. Har nu bestämt mig för att klippa det axellångt, för att sedan låta det växa ut riktigt långt.
Uh, jag vill verkligen komma iväg till Norge nu. Känner mig helt peppad ju, men har inte fått några svar ännu. Ska vänta tålmodigt i ännu en vecka och sedan får man kanske börja ringa arbetsgivare. Nu är det nästan onödigt, några av tidsfristerna (tiden man har på sig att söka jobbet) för jobben jag sökt har ännu inte gått ut så arbetsgivarna har liksom inte bestämt vem som ska få jobbet. Men jag börjar verkligen bli otålig, vill ju komma till Norge nu när det känns som det är möjligt. Vet att jag sagt detta förut, får vi bara jobb så drar vi! Vi som i jag och Annika ;D
You'll never catch me, I'm travelling at the speed of wind!


Imorgon ska jag försöka komma ut och intervalla. Känner mig bättre nu, inget ont i halsen och hostan är bättre. Man kan ju springa om man är snorig så länge man inte överdriver. Det kommer jag definitivt inte göra, no risk liksom. Måste verkligen kick starta nu om jag ska hinna komma in i en bra rytm till vintern. Kan ju inte springa om det är en meter snö ute liksom ;D
Ha det bra // Erika



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback