You'll Never Walk Alone
En liten inblick i mitt liv :D

We are dogs unleashed

Både igår och idag har varit två väldigt sega dagar. Har bara varit ute och gått med Nikki. Dessvärre blir det bara en promenad om dagen för mig just nu, fan det är ju mörkt halv fem och det är typ runt 18 jag brukar gå med Nikki på kvällen. Nu går inte det eftersom vi bor ute på landet och det finns inte en endaste gatlampa här ute. Det suger kan jag säga. Jag har ju blivit van vid att gå minst två gånger om dagen. Bara det att för en månad sen gick det att ta sovmorgon och fortfarande hinna med två promenader, nu måste jag typ gå upp åtta för att hinna med. Åtta! Yeah right, aldrig i livet. Det värsta är att jag antagligen kommer att vara tvungen att göra det i en vecka eftersom Robin nu åkt på jobb och ingen annan kan gå med Nikki på morgonen förutom jag. Taskigt läge liksom.

Imorgon måste jag dessvärre till Arbetsförmedlingen. Funderar allvarligt på att hoppa av ungdomsgarantin, det är inte värt det känns det som, mötena är ju astråkiga och dom erkänner själva att det finns inget dom kan göra för att hjälpa en få jobb just nu eftersom det finns inga jobb. Jaja, jag får ju lite cash i alla fall. Det värsta är liksom att dom upprepar sig varenda gång man är där. Ger samma information man fått en sisådär tusen gånger innan och som man i prinicp kan utantill. Boring!
Btw, jag kan ge er fem skäl till varför jag börjar tycka det är jobbigt att ha Nikki i sängen.
  1. Hon har blivit kaxig nu och tar upp mer plats än hon gjorde innan.
  2. Jag lägger mig typ så obekvämt jag bara kan så att hunden ska kunna ligga bekvämt. Nåt där är fel liksom.
  3. Jag är rädd för att sparka henne eller nåt i sömnen.
  4. Det blir så jäkla varmt! Varmt vintertäcke plus en 37-38 gradig hund i sängen= alldeles för varmt
  5. Hon har börjat lägga sig på mina ben. Inte brevid utan på. Detta resulterar i totalt blodstopp i bena på mig och det är grymt obekvämt. Jäkla hund!
Fem skäl till varför det är så mysigt då för balansens skull då
  1. Det är fruktansvärt mysigt när hon kryper upp och lägger sig brevid en på kudden :D
  2. Det blir varmt och skönt om man ligger och fryser.
  3. Det är en väldigt speciell känsla att veta att hunden väljer just mig att sova hos, fast än hennes älskade husse är hemma.
  4. Jag sover mycket bättre med henne i sängen, fråga mig inte varför men jag tror att det kan bero på att jag känner mig tryggare med henne i sängen.
  5. Om ni någonsin delat säng med en hund så fattar ni varför. Det är som sagt en väldigt speciell känsla och jag blir alldeles varm inombords när hon kryper ihop till en boll vid/på benen på hos mig :D
Näe, tror faktiskt att jag ska ta på mig pannlampan och ta en kvällspromenad. Se upp Mälby, det Nilssonska UFO:t är på G ;D


Annika

Glöm inte reflexerna! :D

2009-10-28 / 20:39:50

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback